• العربية (Arabic)
  • English (English)
  • français (French)


پرینت

منوی سازمان

ماژول ها

با حذف یارانه بر درآمد ها موافق هستید؟

نتیجه رای گیری
بله :یارانه ها فقط باید به نیازمندان داده شود 3 نفر
خیر:یارانه حق همه ایرانیان است 1 نفر

سخن روز

خالق بزرگ خلاقیت به ما اعطا کرده است. پیشکش ما نیز به او به کار بردن آن خلاقیت است

تصویر روز

تصویر روز - 1

اخبار

کد خبر: FA-SP-3 زمان انتشار: 1393/1/26 14:06:51
درصد آمار اهدای خون در زنان کشور کمتر از 10 درصد است
درصد آمار اهدای خون در زنان کشور کمتر از 10 درصد است
معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور:
درصد آمار اهدای خون در زنان کشور کمتر از 10 درصد است معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور گفت:
متاسفانه درصد آمار اهدای خون در زنان کشور کمتر از 10 درصد است که این آمار بسیار پایینی است و یکی از پروژه‌های اهدای خون که در دست اجرا داریم تشویق اهدا‌کنندگان زن است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس ذوالفقاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان نیروی زمینی ارتش و سازمان انتقال خون با عنوان طرح ملی ارتش خون‌بخش، گفت: سازمان انتقال خون در صدد ارتقای استاندارد‌های مربوط به اهدای خون است و یکی از را‌ه‌های این ارتقا این است که در مواقع بحران بتوانیم ارتباط خوبی با اهدا کنندگان خون داشته باشیم.
وی افزود: اهداکنندگان علاوه بر اهدای خون می‌توانند استاندارد‌های سازمان را افزایش دهند. وی با اشاره به امضای پیش‌نویس تفاهم‌نامه میان ارتش و سازمان انتقال خون، گفت: بر اساس این تفاهمنامه اهدا‌کنندگان به صورت اهداکننده سیار خواهند بود تا در مواقع بحران علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت آنها استاندارد‌های سازمان نیز افزایش یابد چرا که اینها افرادی هستند که خونشان مستمر بوده و از استاندارد بالایی برخوردار هستند.
ذوالفقاری گفت: حدود 37 تا 40 درصد از اهداکنندگان به صورت اهداکننده مستمر خون بوده به این معنی که حداقل در سال دو بار خون خود را اهدا می‌کنند. معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون کشور گفت: متاسفانه درصد آمار اهدای خون در زنان کشور کمتر از 10 درصد است که این آمار بسیار پایینی است و یکی از پروژه‌های اهدای خون که در دست اجرا داریم تشویق اهدا‌کنندگان زن است.

وی گفت: افرادی که امروز به صورت نمادین در کنار امضای تفاهم‌نامه خون خود را اهدا کردند افرادی بودند که سلامت آنها آزمایش شده بود و جزء گروه‌های سالم هستند و به طور کلی نیروهای ارتش می‌توانند در مواقع بحران نجات‌بخش باشند.
منبع: فارس نیوز
آدرس منبع: http://www.farsnews.com